FANDOM

Algorytm - zapisany formalnie ciąg operacji prowadzący do rozwiązania danego problemu. Prawidłowy algorytm powinien opisywać poszczególne kroki w sposób dokładny i jednoznaczny, a jego realizacja powinna się odbywać w skończonym czasie.

Pojęcie algorytmu może odnosić się zarówno do nauk ścisłych, jak i do życia codziennego. Przykładem algorytmu może być np. sposób rozwiązania równania kwadratowego. Jako przykład algorytmu stosowanego w życiu codziennym często podaje się przepisy kulinarne, choć tak naprawdę są one zbyt mało precyzyjne (zawierają niedokładne sformułowania typu dodaj szczyptę soli).

Opracowywanie algorytmów jest ważnym elementem informatyki. Aby stworzyć program komputerowy niezbędne jest ustalenie, w jaki dokładnie sposób ten program ma działać.

Sposoby zapisu algorytmu Edytuj

Ocena algorytmu Edytuj

Często jeden problem można rozwiązać przy pomocy różnych algorytmów. Wówczas podczas wyboru algorytmu należy kierować się jego złożonością obliczeniową i pamięciową, a także innymi czynnikami (np. prostotą zapisania algorytmu w używanym języku programowania lub oczekiwaniami wobec konkretnego programu).

Więcej z Fandomu

Losowa wiki