FANDOM

Bezsensopedia.png

Logo Bezsensopedii

Siostrzane projekty
Następujące polskie Wikie mają artykuł na ten temat:
Bezsensopedia

Bezsensopedia - polska humorystyczna encyklopedia internetowa hostowana przez Wikię (podobnie jak Informatyka Wiki).

Historia strony Edytuj

Bezsensopedia została założona 16 czerwca 2009 roku.[1] Założyciel jednak porzucił stronę nie wnosząc żadnego wkładu. Projekt zaczął się rozwijać dopiero w pierwszej połowie 2010 roku. Od tego czasu głównym celem polityki Bezsensopedii jest przyjazne nastawienie do użytkowników oraz szanowanie poglądów i uczuć religijnych czytelników. 26 lipca 2010 roku w życie weszła opracowywana przez długi czas konstytucja na stałe określająca główne zasady panujące w projekcie. 5 grudnia tego samego roku Bezsensopedia przekroczyła próg 500 artykułów. Informacja na temat przekroczenia progu została zamieszczona przez głównym użytkowników Bezsensopedii w portalu Wikinews, a z stąd znalazła się w innych portalach informatycznych.[2]

Obowiązujące zasady Edytuj

Zasady obowiązujące w Bezsensopedii określa regulamin[3], którego główną część stanowi tzw. konstytucja, która jest niezmienna i stanowi gwarancję właściwego kształtu strony. Oprócz konstytucji istnieją także inne zasady (tzw. ustawy), które są ustanawiane przez użytkowników większością 2/3 głosów.

Niektóre z charakterystycznych zasad Bezsensopedii to:

  • brak biografii osób żyjących i niedawno zmarłych,
  • brak haseł dotyczących tematyki religijnej,
  • niepowielanie krzywdzących stereotypów,
  • dopuszczenie całkowitej twórczości własnej (np. opisywanie nieistniejących pojęć)

Są to jednocześnie główne czynniki odróżniające Bezsensopedię od Nonsensopedii, większej i starszej polskojęzycznej encyklopedii humorystycznej.

Linki zewnętrzneEdytuj

  1. Bezsensopedia - Kronika
  2. Bezsensopedia ma już 500 artykułów (z WikiNews)
  3. Bezsensopedia - Regulamin

Więcej z Fandomu

Losowa wiki