FANDOM

Bill Gates (Bill William Henry Gates, ur. 1955) - amerykański przedsiębiorca i naukowiec informatyk. Założył w 1975 roku spółkę Microsoft Corporation. Przyczynił się do wprowadzenie na rynek systemu operacyjnego MS-DOS wybranego przez firmę IBM do stosowana komputerów IBM PC. Sam zaś stworzył system operacyjny Microsoft Windows oparty o elementy zarówno MS-DOS (wcześniejsze wersję) jak i systemów Macintosh.

W wieku 17 lat sprzedał swój pierwszy komputer. Zarobił za niego 4200$. Testy na studia zdał z wynikiem 1590 punktów. Do 100% zabrakło mu tylko 10 punktów.

CiekawostkiEdytuj

  • Kiedyś powiedział swoim nauczycielom, iż do 30 roku życia zostanie milionerem. Udało mu się to, a już rok później jego majątek przekroczył miliard.
  • Bill Gates zarabia około 7,8 miliardów dolarów rocznie. W ciągu sekundy jest to 250 dolarów. Jakby rozdał każdej osobie na świecie po 15 dolarów, to wówczas zostało by mu jeszcze 5 000 000.
  • W 1994 roku kupił Kodeks Leicester autorstwa Leonarda da Vinci. Zapłacił za niego 30 mln $.
  • Gdyby zapłacił po 1$ za każdy bug w systemie Windows, to stałby się bankrutem.

ŹródłaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki