FANDOM

Ukryta sieć (z ang. Deep Web) – sieć WWW z treścią, która nie jest częścią zwykłego internetu.

Treści te są ukryte na dynamicznie generowanych stronach, których nie można znaleźć przez standardowe wyszukiwarki. Tradycyjne wyszukiwarki nie mogą rejestrować lub pobrać treści znalezionych w Deep Web, te strony dla nich są niewidoczne. Podejrzewa się, że ukryta sieć jest kilkukrotnie większa niż sieć zewnętrzna. Szacunki oparte na ekstrapolacji badań przeprowadzonych przez Uniwersytet Kalifornijski w Berkeley z 2001 roku wskazują, że na Deep Web składa się około 7,5 terabajtów danych. Wykryto także m.in. około 300 tys. nieindeksowalnych stron internetowych w całej sieci, a w 2004, a według Shestakov, około 14 tys. witryn należy do rosyjskiej części ukrytej sieci.

domenaEdytuj

Deep Web wykorzystuję pseudodomenę najwyższego poziomu osiągalną usługę przez anonimową sieć Tor o końcówce .onion. Takie adresy nie są tak naprawdę nazwami DNS, a .onion nie figuruje w rejestrze TLD, jednak – dzięki instalacji odpowiednich programów – przeglądarki i inne programy korzystające z internetu mogą wykorzystywać sieć Tor.

Inne sieciEdytuj

Charter Web - Poziom ten jest podzielony na dwie części. Pierwszy może być udostępniony przez Tora, bez jakichkolwiek konfiguracji - znajdziemy tam najczęściej takie rzeczy jak przemyt narkotyków handel ludźmi, zakazane filmy i książki i cały czarny rynek. W drugiej części można uzyskać dostęp poprzez modyfikację systemu - trzeba wyłączyć powłokę systemową. Ta część sieci prawdziwy hardcore, znajdziesz tam takie info jak "law of 13", "nieznane" eksperymenty z czasów drugiej wojny światowej, położenie Atlantydy.

prefiks pseudodomeny to .clos (od Closed shell system).

Marianas Web - to najgłębsza, najciemniejsza część internetu jaka istnieje. nie można uzyskać za pomocą zwykłej przeglądarki lub zwykłych metod. W zwykłym internecie nie ma nic na ten temat jak się dostać, dlatego też autor wpisu nie będzie się dzielił szczegółami.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki