FANDOM

Microsoft Windows 7 – system operacyjny firmy Microsoft wydany 22 października 2009 roku.

Wersje Edytuj

Wszystkie wersje są dostępne dla platform 32- i 64-bitowych (chyba, że zaznaczono inaczej).

  • Starter – wersja z dużymi ograniczeniami, dostępna tylko na systemach 32-bitowych. Starter nie pozwala na zmianę obrazu pulpitu, nie pozwala przełączać się pomiędzy użytkownikami. W sieci umożliwia tylko dołączenie do grupy roboczej.
  • Home Basic – wersja dla użytku domowego, bez Media Center. Windows Aero jest ograniczone. Obsługuje maksymalnie do 8 GB pamięci operacyjnej i jeden mikroprocesor. W sieci umożliwia tylko dołączenie do grupy roboczej.
  • Home Premium – wersja z Windows Aero i Media Center. Obsługuje do 16 GB pamięci operacyjnej. Home Premium umożliwia obsługę wielu monitorów.
  • Home Premium N – wersja bez Windows Media Center (wydana ze względu na przepis Komisji Europejskiej o powiększenie konkurencyjności aplikacji multimedialnych).
  • Professional – wersja dla biznesu, obsługuje do 192 GB pamięci RAM i dwa mikroprocesory. Pozwala na pracę w sieciach domenowych, zawiera oprogramowanie do tworzenia kopii zapasowych oraz tryb Windows XP.
  • Professional N – wersja bez Windows Media Center.
  • Ultimate – najbardziej rozbudowana wersja, z licznymi dodatkami, pozwala korzystać z dysków wirtualnych VHD.
  • Ultimate N – wersja bez Windows Media Center.
  • Enterprise – wersja Ultimate bez możliwości jej kupna na rynku detalicznym.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki