FANDOM

Microsoft Windows Vista – system operacyjny firmy Microsoft wydany 30 stycznia 2007 roku. Sprzedaż systemu zakończono 22 października 2010 roku (zakończenie sprzedaży komputerów z tym systemem nastąpiło 22 października 2011 roku).

Po trzech miesiącach okazało się, że Vista nie powtórzy sukcesu XP. Niedoskonałości w Viście były tak duże, że zdecydowano na przedłużenie wsparcia technicznego dla XP. Podstawową wadą Visty były duże wymagania sprzętowe.

Vista była udoskanalana w dodatkach Service Pack 1 i 2. Po 4 latach Vistę zastąpił Windows 7.

Wersje Edytuj

Wszystkie wersje są dostępne dla platform 32- i 64-bitowych (chyba, że zaznaczono inaczej).

  • Starter – wersja z dużymi ograniczeniami, dostępna tylko na systemach 32-bitowych. Starter pozwalał uruchamiać tylko 3 aplikacje jednocześnie.
  • Home Basic – wersja dla użytku domowego, bez Windows Aero i Media Center.
  • Home Basic N – wersja bez Windows Media Center (wydana ze względu na przepis Komisji Europejskiej o powiększenie konkurencyjności aplikacji multimedialnych).
  • Home Premium – wersja z Windows Aero i Media Center, wzbogacona o dodatkowe możliwości sieciowe.
  • Business – wersja przeznaczona dla biznesu, umożliwiająca pracę w sieciach domenowych, posiadająca serwis IIS. Licencja pozwala na zainstalowanie starszej wersji systemu.
  • Business N – wersja bez Windows Media Center.
  • Enterprise – wersja niedostępna w sprzedaży detalicznej, posiadająca funkcje wirtualizacji, system szyfrowania danych na dysku BitLocker oraz możliwość zmiany języka systemu.
  • Ultimate – najbardziej rozbudowana wersja, z licznymi dodatkami.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki