Fandom

Informatyka Wiki

Multikonto

98stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Multikonto - posiadanie dwóch lub więcej profili przez tego samego użytkownika. Zjawisko to występuje m.in. na forach internetowych, w grach multiplayer, w serwisach typu wiki.

Drugie i kolejne konto założone przez tego samego użytkownika określane jest czasami jako pacynka. Określenie to używane jest szczególnie często na stronach typu wiki.

Multikonta są zazwyczaj zabronione przez regulamin danej strony, gdyż ich posiadanie jest często nieuczciwe. Użytkownik posiadający multikonto na forum ma pozornie większe poparcie niż zwykły użytkownik (choćby jego wpisy były całkowicie niemerytoryczne). W grach komputerowych poszczególne konta mogą się wspierać osiągając w ten sposób lepsze rezultaty niż przeciętny gracz. Multikonta ułatwiają także trolling (prowokowanie kłótni przez kilka kont, możliwośc dalszego działania po zablokowaniu jednego profilu itd.)

Czasami posiadanie multikonta jest jednak uzasadnione. Przykładowo, administrator może utworzyć sobie dodatkowe konto do niektórych czynności administracyjnych. W takich przypadkach należy jednak oświadczyć, że dane konto jest tylko pacynką innego użytkownika.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki